PGM Maarssen

In aansluiting op de oprichting van de Protestantse Kerk in Nederland ( PKN) werden ook in Maarssen besprekingen opgestart tussen de Hervormde gemeente Maarssen en de Gereformeerde Kerk in Maarssen.

Na vele intensieve gespreksrondes leidden deze op 10 januari 2015 tot de oprichting van de Protestantse Gemeente Maarssen , waarbij een drietal wijkgemeenten onstonden t.w. de Arkgemeente in Maarssenbroek en de wijkgemeenten Ichthus- resp. Ontmoetingskerk in Maarssen-Dorp.

De Protestantse Gemeente Maarssen voert het logo van de Protestantse Kerk in Nederland, dat bestaat uit een kruis, een duif en een cirkel; dit zijn 3 oude christelijke symbolen, die samen verwijzen naar de drie-enige God : Vader , Zoon en Heilige Geest.

Meer informatie over de Protestantse Gemeente Maarssen kunt u vinden op:
– www.pkn-maarssen.nl

Over de 2 andere wijkgemeenten op :

– www.ichthus-gemeente.nl

– www.ontmoetingskerkmaarssen.nl

Aanvullende info is ook nog te vinden op :
– Kerkplein Maarssen