Berichten van de diaconie:

Cadeaubonnen voor mantelzorgers

Evenals vorig jaar willen we namens de Arkgemeente een tegoedbon uitdelen aan mantelzorgers in Maarssen als blijk van waardering. Deze bonnen kunnen gebruikt worden om 2 kopjes koffie met gebak te gebruiken bij brasserie Pompidou in het winkelcentrum Bisonspoor. Hiervoor hebben we uw hulp nodig. Op zondag 12 mei (de geboortedag van Florence Nightingale, een beroemde Engelse verpleegster) staan er na de kerkdienst mandjes klaar met tegoedbonnen waarmee u een of meerdere mensen kunt verblijden. U mag ze geven aan gemeenteleden maar ook aan uw buurman/vrouw die al jaren een partner/familielid of kennis ondersteunt. Wanneer iemand een tweede tegoedbon zou krijgen, willen we u vragen of u dan een andere mantelzorger zoekt of de tegoedbon teruggeeft aan de diaconie.

Zomerproject

In navolging van het winterschoenen project in 2023 organiseren de drie diaconieën van de PKN kerken in Maarssen nu voor de vierde keer een zomerproject. Gezinnen uit Maarssen die onder de armoedegrens leven, ontvangen voor hun kinderen t/m 14 jaar een waardebon van waarmee zij zomerkleding of sportartikelen kunnen kopen bij Decathlon. We verwachten dat we ca. 80-100 kinderen kunnen verblijden met een bon van € 40 . Kent u personen die in aanmerking kunnen komen, geef dan deze namen door aan de diaconie