Kerkenpad 2024

Voor het derde jaar op rij geven onze drie kerken en /of gemeenschappen een kijkje in de kerk aan de leerlingen van groep 6, 7 of 8 van 6 verschillende basisscholen. Kerkenpad wordt dit jaar op 15 mei gehouden. Naast onze drie wijkgemeenten doen ook 2 andere kerken mee. Er doen dit jaar 5 kerken mee.  De leerlingen brengen op deze woensdagmorgen een bezoekje aan drie verschillende kerken die elk laten zien welke gemeente erin “huist”. In elke kerk wordt gebeden, verkondigd en gezongen, maar er gebeurt nog veel meer. Dat willen we graag aan de leerlingen laten zien. Elke kerk/gemeenschap geeft zijn eigen invulling aan Kerkenpad. Er wordt op het orgel gespeeld, misschien mag een leerling een toga aan, er wordt uitleg gegeven over het liturgisch centrum of een spannende speurtocht door de kerk gehouden. In de pauze krijgen ze natuurlijk een drankje met iets lekkers.

Om dit mogelijk te maken zijn er veel vrijwilligers actief, die we alvast op voorhand willen bedanken voor hun inzet. We wensen jullie allen een heel goed en plezierig Kerkenpad 2024.

Namens de Raad van Kerken Maarssen,  Eddy de Kruijf en Gea Wulder