Kerstmarkt De Ark

Nu de bladeren vallen en de regen niet van de lucht is, of wel, kunnen we weer aan winterse zaken denken. En de jaarlijkse kerstmarkt in De Ark is er daar een van. Op vrijdagavond 15 december van 19:00-21:30 uur en zaterdag 16 december van 10:00-14.00 uur zetten we de deuren van de kerk weer wijd open voor iedereen die kerstsfeer wil proeven of betaalbare kerstversiering wil scoren. Noteert u de data vast in uw agenda?

Er zullen de vertrouwde Arkbollen zijn, verder een keur aan bijzondere kerstbakjes, in alle maten en vormen en dit jaar ook weer de vintage kerstspullen, een bescheiden assortiment kerstverlichting en legpuzzels, door Arkers ontworpen kerstkaarten, kerstkaarsen en voor het eerst adventsterren; ook nieuw dit jaar is een bescheiden collectie tweedehands kerstverhalen en -gedichten; en dat alles in een entourage van fraai gedekte tafels onder het klinken van (meer)stemmige live muziek.

Ook nieuw zijn de kerststollen waarover Frits Mantel een apart bericht voor u heeft.

We willen ook dit jaar bestellen via de webshop van harte bij u aanbevelen.  Uw bestelling voor de oliebollen, kerststollen, kerstbakjes, kerstkaarten en kaarsen kunt u al van tevoren kunt plaatsen via de webshop www.Ark-acties.nl. Bestellen kan al vanaf 15 november tot 11 december. U heeft dan rustig de tijd om thuis al uit te zoeken wat en hoeveel u van elk wilt hebben en alles staat voor u klaar bij afhalen.  Voor de kerstbakjes heeft u, binnen elke prijsklasse, zelfs ter plekke keus uit een aantal bakjes. Smaken verschillen nietwaar? Voor de organisatie is het fijn als u via de website bestelt: we kunnen dan gerichter (en dus duurzamer) inkopen.

Zoals gebruikelijk besteden we 40% van de opbrengst aan een goed doel. Dit jaar hebben we gekozen voor ‘Activiteitencentrum Zebraspoor’. Dit is een pas opgerichte stichting, die zich vanuit de buurtkamer in de Willem van Hoornhof inzet voor activiteiten voor jong en oud, op sociaal, cultureel en maatschappelijk gebied: voor de gezamenlijke maaltijden en de maandelijkse zondagse lunch bv moeten ze nu werken vanuit een hopeloos verouderde keuken; ze zouden heel blij zijn met een bijdrage die deze activiteiten op een hoger plan kan brengen. Omdat we, ook vanuit de Ark, weten hoezeer een gezamenlijke maaltijd kan bijdragen aan bestrijding van eenzaamheid en bevorderen van onderling contact, vinden we dit een mooi doel.

De overige 60% is bestemd voor activiteiten van de Ark.

Om ook dit jaar weer een succes te maken van de kerstmarkt, hebben we helpende handen nodig. Hoe? Dat kan in verschillende vormen. U kunt ons helpen als sjouwer, inrichter, verkoper, bloemschikker, barmedewerker of opruimer en schoonmaker. U kunt zich melden bij een van de clusterhoofden of bij ondergetekende.

Ook zoeken we nog 1 of 2 mensen, die tijdens de kerstmarkt de (bescheiden) catering voor zijn of haar rekening wil nemen; het gaat dan om het serveren van koffie/thee/limonade en een oliebol.

En vorig jaar hebben we ervaren, hoe fijn het was dat er op vrijdagavond een kerstkoortje was o.l.v. Ellen Grevelink en er op zaterdag van verschillende gemeenteleden (jong en oud!) muzikale bijdragen waren. Opgave voor het koortje graag bij Ellen. Voor de zaterdag bij ondergetekende.

U helpt ons ook met kerstgroen, bijvoorbeeld na het snoeien van de tuin, zodat wij dit in de kerststukjes kunnen verwerken. Wanneer u kerstgroen voor ons heeft, dan horen we dat graag zo vroeg mogelijk. Heeft u gebruikte kerstspullen die u graag kwijt wilt: bij ons zijn ze van harte welkom. Zowel kerstgroen als kerstspullen kunt u op donderdagavond 7 of vrijdagavond 8 december (van 19:00-20:00 uur) of op woensdag 13 donderdag 14 of vrijdag 15 december overdag langsbrengen in de Ark. We zijn er blij mee.

Maar we hopen boven alles dat u als bezoeker naar de kerstmarkt komt. Geniet van het gevarieerde aanbod: creatieve cadeautjes, kerstverlichting, serviezen, kerststukjes, gebruikte kerstspulletjes, heerlijke oliebollen en kerststol; rust even in die gezellige kerstsfeer uit met een lekker drankje, al dan niet met oliebol.

Voor meer informatie kijk op www.arkgemeente.nl en natuurlijk de webshop www.Ark-acties.nl

Tot op de kerstmarkt!

Anneke Velthuijsen (E: amvelthuijsen@yahoo.com of T: 06 1363 9072